شاهین-و-کاردار-سفارت-فرانسه-گفتگو-کردند 

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر با ژان مارین شاو کاردار سفارت فرانسه در افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سهیل شاهین گفته است که که در این دیدار درباره همکاری در ارایه پروژه‌های بدیل برای کشاورزان و تعامل افغانستان با جامعه جهانی گفتگو شده است.
این درحالی است که ژاو شینگ، سفیر چین برای افغانستان در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا روابط دو کشور را در سطح منطقه بی‌نظیر خواند و گفت، چین خواهان گسترش هرچه بیشتر این روابط در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.
بر اساس خبرنامه، شینگ افزوده است، برای تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور، چین بورسیه‌های تحصیلی را به محصلان افغان فراهم کرده و نیز دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای ارتقای ظرفیت افغان‌ها برگزار می‌کند.
سفیر چین همچنان در کنار ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در کشور از کمک ۱۰۰ هزار دالری کشورش با سیلاب‌زدگان خبر داد.
در همین‌حال، مولوی عبدالسلام حنفی در این دیدار روابط دو کشور را تاریخی توصیف نموده و بر گسترش هرچه بیشتر این روابط تأکید کرد.
معاون اداری ریاست‌الوزرا همچنان با قدردانی از  موقف چین در قبال امارت اسلامی در مجامع بین‌المللی گفت، امارت اسلامی از سیاست چین واحد و پروژه‌های اقتصادی این کشور مانند یک کمربند و یک راه حمایت می‌کند.
آقای حنفی افزود، امارت اسلامی خواهان روابط نیک با تمام کشورها بوده و به هیچ کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را نمی‌دهد و نیز از سایر کشورها توقع دارد تا براساس احترام متقابل با افغانستان رفتار کنند.

شاهین و کاردار سفارت فرانسه گفتگو کردند 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد